Sport - Fitness - Egészség

spinning

Mitől a leghatékonyabb sport a Spinning?

Számtalan edzésmód alkalmazható a folyamatos fejlődés és a kitűzött cél elérésére, egyik ilyen a Spinning.

A spinning programban a szívfrekvencia értékektől, a szellemi megterheléstől, és a kitűzött céltól függően különböző pulzustartományokban edzhet, és javíthatja teljesítményét. Az edzéstípusok fejlesztik az állóképességet, optimalizálják a zsírégetés hatásfokát, maximalizálják az izmok erejét. A spinning órákkal sokkal szórakoztatóbb, változatosabb és profibb az edzés. A tréning alkalmával célszerű kontrollálni a pulzusszámot a hatékony edzés érdekében.
A könnyed intenzitású edzés a maximális pulzusszám 50-60%-a közötti tartományban történik. Ez lazítás, energiagyűjtés, ezért célszerű lágy, könnyed síkmenetben tekerni. Ilyenkor a test légzőgyakorlatok segítségével feltöltődik energiával, friss oxigénhez jut minden izomsejt. A test készen áll egy magas intenzitású edzésre. A zeneválasztásnak minden órán nagy szerepe van. Ehhez a tréninghez ajánlott lassabb ritmusú, relaxáló zenét választani.

A maximális pulzusszám 60-70%-a közötti tartományban történő óra, a zsírégető jellegű edzés. Ajánlott kezdőknek, haladóknak és kisebb-nagyobb túlsúllyal rendelkező személyeknek egyaránt. A tekerés intenzitása, módja változik, ezáltal nem lesz monoton. Figyelni kell, hogy a szívfrekvencia ne lépje túl a maximális pulzus 75%-át. Ilyenkor több féle zenei stílus választható.
Amikor az edzés a maximális pulzusszám 65-75%-a között történik, akkor az állóképességet fejlesztjük. Ezt célszerű nagyrészt ülve végigtekerni, mert a nyeregből való kiállás megemeli a pulzusszámot. Ilyenkor a zene lehet energikusabb, temperamentumosabb, hogy szórakoztató is legyen az óra.

Hozzászólások

A hirdetés néha fáj, de csak így tudjuk fenntartani az oldalt..köszönjük ha megérted :)